Waar de Agnesschool voor staat

De visie en missie van de Agnesschool

Waar geloven we in?
We willen van betekenis zijn voor onze kinderen die in deze wijk leven en aandacht verdienen. Aandacht vanuit ons hart!
We gaan voor een breed aanbod, waarbij kinderen ervaringen opdoen. Niet alleen leren vanuit de boeken of het digibord, maar ook eropuit gaan. Gelegenheid bieden om talenten te ontwikkelen door kennis te maken in de praktijk met techniek, natuur, cultuur en sport.
Onze leerlingen leren in stapjes en aan het eind van ieder stapje ervaren zij succes: ‘Ik heb weer wat geleerd.’ Wel gebeurt het leren samen, zodat kinderen van elkaar leren in een veilig klimaat en onze leerkrachten er alles aan doen om er voor te zorgen dat kinderen met plezier naar school komen.

Om bovenstaande te onderstrepen, hebben we de volgende slogan bedacht:

Op de Agnes word je echt wel de beste versie van jezelf. Geen woorden, maar daden. Samen staan we sterk!

Daarbij willen we aantekenen, dat het ontwikkelen van de ‘beste versie van jezelf’ uiteraard voor de leerlingen geldt. Waar het kan en indien gewenst, willen we ook ouders helpen om ‘de beste versie van zichzelf te worden’ en we vergeten ook onszelf niet. Op de Agnesschool krijgen teamleden de gelegenheid om zich te ontwikkelen. De beste meesters en juffen voor onze leerlingen…omdat ze het verdienen!

buiten lezen op de Agnesschool